dansa
Oud Lover
Registered: 6-4-2006
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
|
search a teacher in aleppo in syria
Hi
I am a beginner playing oud (2 months) from Toulouse France.
I planed to go to syria in August for three months to study oud.
I search addresses and contacts of oud teachers, players, oud makers, in cities of Alep or Lattaquie in Syria or another town.
My e-mail is : kadimoha@hotmail.fr
Samir Canada please contact me (en francais si possible)
I am waiting for your answers.
Thank you !
This website is super !!!
|
|
SamirCanada
Moderator
Registered: 6-4-2004
Member Is Offline
|
|
Hi Dansa... si tu veux me rejoindre en privé.... email moi à l'addresse suivante samir_nassif@hotmail.com
You should get in contact with Samir Azar. He's in Halab.. he can definetly guide you trough getting in touch with a good teacher.
You can find oudists like Afif Taian, Mohamed Qadri Dalal, Amir Amouri and many more that hail from Syria. Its really a cradle of arabic music and
especialy the mawoashah style of songs.
May there is a member here by the name of Al-Halabi... he could be of good help too.. try contacting him aswell.
|
|
chaldo
Oud Junkie
Registered: 2-13-2005
Member Is Offline
Mood: archaic mood
|
|
Quote: | Originally posted by SamirCanada
Hi Dansa... si tu veux me rejoindre en privé.... email moi à l'addresse suivante samir_nassif@hotmail.com
You should get in contact with Samir Azar. He's in Halab.. he can definetly guide you trough getting in touch with a good teacher.
You can find oudists like Afif Taian, Mohamed Qadri Dalal, Amir Amouri and many more that hail from Syria. Its really a cradle of arabic music and
especialy the mawoashah style of songs.
May there is a member here by the name of Al-Halabi... he could be of good help too.. try contacting him aswell. |
I thought Samir Azar was in Homs (Emessa)?...
Anyways, I don't think you will have difficulties finding a good oud teacher in Syria, encore moin à Alep!!!!! Ville sacrée de la musique
traditionelle dite Aleppine (oui du même nom!!), qui compte un répertoire des plus profond et ancestral, nouant l'histoire, l'art la spiritualité
et la musique en une seule entité. Lieu ou se croisèrent les caravanes, les gouts, les odeurs, les rythmes et les sens venant de la Mésopotamie, de
L'Arabie, de Jérusalem et de l'Anatolie depuis le 4e millénaire av.J.C. j'usqu'au 20e siècle. Magique, n'est-ce pas??
Je doute que tu puisse avoir contact avec des Qadri Dala'll ou des Amm'r Ammouri, en raison de leur horraire assez chargé. J'irais plutôt vers le
Conservatoire de Musique Arabe Traditionelle de Alep... p-ê trying to contact them...
Bonne chance et si tu fais le voyage, donne nous de tes nouvelles!
|
|
zalzal
Oud Junkie
Registered: 12-9-2005
Member Is Offline
Mood: still alive
|
|
Furthermore Halab will be hecapital of Islamic Culture with many events this year.
Dansa tu peux aller voir ce poste
http://www.mikeouds.com/messageboard/viewthread.php?tid=3521
Tu as de la chance d'y aller. Tu vas te regaler. Si tu peux ramène de cassettes ou de vieux enregistrements de grands maîtres comme Omar
Naqishbendi.
Il me semble aussi que Julien Jalaleldin Weis, le qanouniste français habite à Aleppe dans un palais mamelouk où il accueille volontiers les
"chercheurs" de musique et où il organise de concerts avec les confréries soufis...
We will wait tr coming back with photos, adventures, sheets, clips and why not? a Nahat oud....
|
|